top of page
Search
  • Writer's picturegholam ali

جاهای دیدنی تهران


بهترین جاهای دیدنی تهران کجاست؟

حتما برای شما پیش آمده که قصد سفر به تهران را داشته باشید، پس بسیار مهم است که درمورد مکان های گردشگری شهر تهران اطلاعات کافی داشته باشید. وب سایت توریست ایرانی در این مطلب در مورد جاهای دیدنی تهران در فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان را به صورت کامل معرفی کرده است.

به شما پیشنهاد میکنم حتما بعد از خواندن این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کنید;

جاهای دیدنی تهران در شبجاهای دیدنی تهران برای عکاسیجاهای دیدنی تهران برای کودکانجاهای دیدنی تهران در روز جمعه

جاهای دیدنی تهران در ایام نوروز

جاهای دیدنی تهران در ایام نوروز بسیار لذت بخش و خاطره انگیز است. نوروزهر چه سنت دارد از تهران دارد. این جمله را اگر کمی تاریخ خوانده باشید بهتر درک خواهید کرد. حتی صدای شلیک توپ آغاز سال تحویل هم از زمانی که تهران پایتخت قاجاریه بوده، بنیان نهاده شده است.

جاهای دیدنی تهران در ایام نوروز و هفته های منتهی به آن، حال هوای دیگری دارد در حالی که روز های پایانی هر سال در تمامی نقاط کشورمان یکپارچه غرق در تکاپو می شود.

جاهای دیدنی تهران در ایام نوروز را یک بار باید تجربه کنید. بوی سنت های چند صد ساله که از زمان قاجار به یادگار مانده، در محله ها و کوچه پس کوچه های تهران میپیچد. انرژی مثبتی که از نفس های هشت میلیون تهرانی مشتاقِ بهار، فضا را پر از عطر عید می کند.

ایام نوروز در تهران کجا بریم؟

جاهای دیدنی تهران در ایام نوروز و روز های انتهایی اسفند ماه، خود یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری تهران در عید نوروز می باشد.

بسیاری از مسافران بین المللی و عکاسان مطرح فقط برای این حجم از زیبایی و شور و هیجانی که در پایتخت موج می زند، خود را به این شهر میرسانند تا آنها هم مُشتی از این خروار خاطره شیرین را بردارند و در این لذت کم تکرار، سهیم باشند.

اما به محض پیچیدن صدای توپ تحویل سال، بسیاری از مسافران کم ذوق و سلیقه، بار و بندیل خود را برای عزیمت به شهر های شمالی کشور می بندند تا تجربه تکراری خود را همچنان ادامه دهند.

اما در این بین سفرگرد های واقعی تهران را در نوروز را مقصد اصلی گشت و گذار خویش انتخاب می نمایند. آنها بهتر از هر کس می دانند تهران، این عروس زیبای فریبنده چه لحظات بیاد ماندنی و شادی را برایشان مهیا کرده است.

بهترین جاهای دیدنی تهران در ایام نوروز

حال و هوای تهران در بهار و روز های قبل از آن

بزرگترین کلان شهر ایران و خاورمیانه (به لحاظ جمعیت) از اوایل اسفند خاستگاه کارناوال های شادی و مردمی است که با اهل و عیال بازار را قُرُق کرده اند. در این زمان شهر مملو است از پسته هایی که رو به شما لبخند می زنند و شیرینی فروشی هایی که بوی گلاب و وانیل را تا چند خیابان آن طرف تر هم پراکنده می کنند.

جوانان هنرمند و ساز زنی که در کنار خیابان عریض و طویل ولیعصر به اجرای زنده آهنگهای سنتی و پاپ می پردازند. بازار تجریش که رنگ و لعابش از تابلو های نقاشی کمال الملک هم بیشتر است.

اما در ادامه قصد داریم به روز های بعد از تحویل سال بپردازیم و چند مورد ویژه به جهت گشت و گذار تهران در ایام نوروز را به شما معرفی نماییم. از آنجا که تهران هم به طور وحشتناکی وسیع است و هم اماکن بیشمار تفریحی و تاریخی دارد.

لازم می دانم تا به صورت دسته بندی شده تهران در فصل بهار را به سمع و نظر خوانندگان برسانیم تا دچار سردرگمی نشوید. استفاده بهینه از زمان در طول یک سفر، با ارزش ترین چیزی است که گردشگر نباید آن را به هدر دهد.

جاهای دیدنی تهران در ایام تعطیلات

تفرجگاه های طبیعی تهران در فصل بهار

سفر به تهران در نوروز چه در خود شهر و علی الخصوص در حومه و اطراف خود، تفرجگاه هایی بی نظیر دارد. رایحه شکوفه های بهاری در منطقه خوش آب و هوی فضا، صرف ناهار ایرانی در سفره خانه های درکه با گل های تازه شکفته شده درختان، منظره رویایی تلو و دیگر جاهای دیدنی تهران در ایام نوروز، تنها گوشه ای از منابع طبیعی خدادادی به مردمان شهر تهران است.

موارد فوق در بهار حال و هوایی بهشتی دارند. قصد سفر به تهران در عید نوروز را دارید، بدون درنگ به یکی از این نقاط بروید تا با صحنه شکفت انگیزی روبرو شوید. برای مثال چشم انداز تلو در بهار به قدری زیباست که گردشگران آن را با طبیعت نیوزیلند مقایسه می کنند.

پارک های عید در تهران

پایتخت ایران معروف است به پایتختِ پارک ها. شهرداری تهران در دهه های اخیر هرچه توان داشته در احداث پارک ها اقدام نموده است.

پارک هایی وسیع که با ورود فصل بهار، تهران را در ایام نوروز به رنگ سبز نقاشی می کنند. هنگامی که در عید بسیاری از تهرانی ها به مسافرت خارج از شهر میروند، به دور از هر آلودگی اگزوز یک میلیون خودرو، آسمان تهران شفاف تر از همیشه به رنگ آبی در می آید.

پارک های تهران در ایان نوروز همانند اتاق های اکسیژن درمانی رایگان در اختیار شماست. پارک بی نظیرِ ساعی، پارک جنگلی طالقانی، بوستان حضرت ابراهیم، بوستان باغ ایرانی، پارک جنگلی چیتگر و پارک جنگلی لویزان از شاخص ترینِ این موارد هستند.

جاهای دیدنی تهران در ایام عید

موزه ها و کاخ های تهران در ایام نوروز

کلان شهر پایتخت سراسر پُر است است آثار تاریخی که حکومت آنها را تبدیل به موزه کرده است. جدا از موزه های تاریخی، موزه های هنری و صنایع دستیِ تهران در عید نوروز بهترین فرصت جهت گشت و گذار با خانواده می باشد.

از جمله این موزه ها میتوان به مجموعه کاخ های سعدآباد، موزه جواهرات بانک مرکزی، موزه عبرت، موزه پول ایران و موزه فرش و غیره… اشاره نمود.

هر یک از موزه های تهران در ایام نوروز به تنهایی میتواند یک روز از سفر بیاد ماندنی را برای شما را بسازد. مجموعه کاخ های گلستان از شاخص ترین این اماکن است که در آن کاخ ها و تالار هایی چشم نواز وجود دارد که تاریخ کهن تهران را به تصویر میکشند.

موزه های تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی شان، هر کدام در گوشه ای از این کلان شهر وسیع واقع شده است. از آنجا که تهران در بهار عاری از ترافیک و شلوغی های همیشگی خود است، بهترین زمان برای بازدید از این اماکن تاریخی و هنری نظیر موزه فرش، در پانزده روز اول فروردین می باشد.

در این روز ها شما با وسیله شخصی می توانید در مدت نیم ساعت از شمال شهر به مرکز شهر و از شرق به غرب تردد نماید.

هتل های لاکچری تهران در عید نوروز پذیرای مسافرین مطمئنا استراحت شبانه در محیطی دلنشین و اَمن، دغدغه اصلی هر مسافری است. متقاضیان سفر به تهران در بهار با پرداخت هزینه های متوسط و معقول قادرند تا شب را در یکی از هتل های زیبا، پنج ستارهء مدرن و بین المللی پایخت به صبح برسانند.

هتل های مجلل پارسیان استقلال، سیمرغ، اسپیناس خلیج فارس و دیگر هتل های ۵ ستاره لوکس در خدمت شماست.

اکثر هتل های تهران در ایام نوروز، تخفیف های چشمگیری را جهت رفاه حال خانواده و کمتر فشار آمدن به مسافرین ارائه می کنند. با این امکانات مقرون به صرفه، بهتر است عید و سال جدید خود را با تهرانگردی آغاز کنید و شیرینی این تجربه را تا انتهای سال در زیر زبان خود حس نمایید.

همین الان بخونید! جاهای دیدنی تهران در تابستان

همچنین برای تردد در شهر و شب هنگام، در هر نقطه از پایتخت تاکسی و اسنپ و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مسافرین می باشند.

جاهای دیدنی تهران در تابستان

جاهای دیدنی تهران در تابستان کجاست؟

قبل از این که بخوایم راجب جاهای دیدنی تهران در تابستان صحبت کنیم; خوبه بدونیم که مکان های تفریحی تهران در فصل تابستان، جاذبه های گردشگری تهران در فصل تابستان و جاهای دیدنی تهران در تابستان بسیار زیبا و دیدنی هستند برای معرفی آن ها می توان به: دریاچه شهدای خلیج فارس، توچال، پارک آبی آزادگان و… اشاره کرد.

تهران همانند دختری زیباست که هر لباسی بر تنش بپوشانید، باز هم زیبا می ماند و چشمان زیبا نظر را همواره به خود خیره می کند. فرقی نمی کند تابستان باشد یا بهار، زمستان سفید باشد یا پاییز نارنجی رنگ؛ این شهر همیشه دلرباست.

اما جاهای دیدنی تهران در تابستان به علت تعطیلی مدارس و زمان فراغت بیشتر خانواده ها برای فرزندان خود؛ فرصت بی نظیری را در اختیار افراد می دهد تا در عروس کلان شهر های دنیا بازدید و گشت و گذار نمایند یکی از معجزات این شهر کهن، دو فصله بودن آن در سراسر سال می باشد.

در آنسوی تابستان گرم تهران، توچال خنک با برف های همیشگی اش پناهگاه گردشگران گریزان از گرما است که آغوش خنک و سرد خویش را به روی شما باز میکند. زمانی که کشور در خشکسالی به سر می برد اما باغات درون شهر و اطراف آن همواره سرسبز بوده و به شما روح طبیعت خدادادی را نشان می دهد. جاهای دیدنی تهران در تابستان بیش از آن چیزی است که شما تصورش را خواهید کرد.

زمانی که کشور در خشکسالی به سر می برد اما باغات درون شهر و اطراف آن همواره سرسبز بوده و به شما روح طبیعت خدادادی را نشان می دهد. جاهای دیدنی تهران در تابستان بیش از آن چیزی است که شما تصورش را خواهید کرد.

بهترین جاهای دیدنی تهران در تابستان

در این مطلب کوشیده ایم بخشی از مکان های دیدنی تهران در تابستان را به شما معرفی نماییم تا در کنار خانواده و عزیزان خود بهترین بهره را از تعطیلات این فصل گرم ببرید. قبل از هر چیزی بهتر است بدانید تهران در فصل تابستان، یکی از مقاصد اصلی توریست های خارجی برای سفر به کشور عزیزمان می باشد.

نگین آبی رنگ تهران در تابستان؛ دریاچه زیبای شهدای خلیج فارس

این دریاچه مصنوعی ۱۳۰ هکتاری یکی از بهترین جاهای دیدنی خنک تهران در تابستان می باشد. برخی اوقات گرمای هوا به حدی بالا میرود که پایتخت نشینان را کلافه می کند. اما این دریاچه به دلیل پر آب بودنش و وسعت بالای آن، همواره تا شعاع صد متری و بیشترش را خنک نگه می دارد.

تماشای مرغابی ها و غذا دادن به آنها هنگامی که نسیم خنک به صورتتان می خورد، لذتی در شما ایجاد می کند که به کل فراموش خواهید کرد در فصل تابستان با دمای هوای بیش از ۴۴ درجه هستید.

همچنین شهرداری منطقه ۲۲ تفریحات بسیار جالبی را برای بازدیدکنندگان تدارک دیده. شما می توانید با هزینه بسیار اندک تجربه قایق سواری، راید اسکیت هوایی و پیست پرش به آسمان را به دست آورید.

جاهای دیدنی خنک تهران در تابستان

توچال، اوج تابستان و پرواز در سرما

توچال هم از شگفتی های نقاط دیدنی تهران در تابستان است. زمانی که مردم شهر از دمای ۳۷ درجه هوا شکایت دارند، مقداری برف در آنجا یافت میشود. این مکان حتی در دماهای بسیار بالای تابستان هرچند که برفی برایش باقی نمی ماند، ولیکن دمای آن بسیار پایین و در حدود صفر درجه است.

تصورش را بکنید در وسط مرداد با کاپشن و چند دست لباس به تن کنید و از تله کابین توچال، چشم انداز زیبای آن را تماشا کنید. اگر از دسته افراد گرمایی هستید، از نقاط مهم گردشگری تهران در فصل تابستان، توچال می باشد.

پارک آبی آزادگان؛ هدیه ای از طرف تهران به گردشگران

از ویژه ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان برای کودکان و نوجوانان به محض فرارسیدن فصل گرما، لباس شنای خود را برداشته و از هر نقطه تهران که باشند خود را بزرگترین پارک آبی پایتخت می رسانند.

در کشاکش گرمای تابستان، تنی به آب زدن و سُر خوردن بر روی سرسره های بلند آبی و شیرجه زدن لذتی دارد که جگرشان را خنک می کند.

پارک آبی آزادگان یک تفریح به یادماندنی برای کودکان می سازد چرا که وسایل بازی بسیار جالبی برای این قشر سنی وجود دارد. این پارک بسیار مجهز و اَمن که یکی از جاهای دیدنی خنک تهران در تابستان می باشد، تفریح اصلی جوانان و نوجوانان جنوب شرق تهران را تشکیل می دهد.

پارک جنگلی طالقانی

پارک طالقانی از چند منظر جایگاه ویژه ای در میان تهرانی ها برای پر کردن اوقات فراغت تابستانی شان دارد. اول اینکه این منطقه در وسط قلب تهران واقع شده و دسترسی فوق العاده ای به مترو و وسایل نقلیه عمومی دارد.

ثانیا درختان انبوه آن فضای خنک و دلنشینی را جهت یک پیک نیک دلچسب فراهم ساخته. ثالثا از طریق پل زیبای طبیعت می توانید به پارک آب و آتش بروید. همچنین با فاصله صد متر از این پاک جنگلی، موزه دفاع مقدس قرار دارد که در نوع خود بسیار جالب بوده و از نقاط دیدنی تهران در تابستان و تعطیلات محسوب می گردد.

جاهای دیدنی نزدیک تهران در تابستان

کاخ سلطنتی سعدآباد؛ از توریستی ترین مکان تهران در تابستان

کاخ زیبا و تاریخی سعدآباد از شاخص ترین نقاط دیدنی تهران در تابستان می باشد. بازدید از این مکان منحصربفرد، یک تیر و دو نشان است. هم از یک بنای تاریخی و شگفت انگیز بازدید می کنید و هم از باد های خنک پیچیده در لای انبوه درختان این کاخ لذت خواهید برد.

پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر از آن دسته مکان های دیدنی تهران در تابستان است که اتوبان تهران – کرج همواره به خاطرش ترافیک سنگینی را تحمل می کند. علی الخصوص در تابستان که برای جا گرفتن همانند سیزده به در می بایست از ساعات اولیه صبح در آن جا زنبیل گذاشت.

این پارک سرسبز به جهت داشتن پیست اسب سواری و باشگاه پینت بال، مورد توجه بسیاری از جوانان و دختر پسران پر انرژی می باشد. چیتگر جاهای دیدنی اطراف تهران در فصل تابستان بسیار زیادی دارد.

موزه عروسک و فرهنگ ایران؛ تفریح کودک پسندانه تهران در تابستان

این موزه برای دختربچه ها بهشت رویایی محسوب میشود. بیش از ۵۰۰ نوع عروسک از ۵۴ کشور تاریخ دار جهان در این محل گردآوری شده است. عروسک هایی زیبا ساخت با لباس های محلی کشور های مختلف از نوآوری های هنرمندانه شهرداری منطقه ۱۲ است که همچین مکانی را با یک فکر خلاقانه و ساده به یکی از نقاط دیدنی تهران در تابستان تبدیل نموده.

دربند در تابستان، شلوغ تر از همیشه

مگر می شود حرف از مکان های دیدنی تهران در تابستان به میان بیاید و نامی از دربند برده نشود. این منطقه که از قدیمی ترین مناطق تفرجگاهی تهرانیان محسوب میشود، به علت کوهستانی بودنش همواره در طول سال سرد و خنک است و غالبا با کاموا باید در آن به گشت و گذار پرداخت.

دربند به اندازه موهای سر شما رستوران و سفره خانه دارد. هر قدم که برمی دارید در چپ و راست بوی کباب و غذا های لذیذ به مشام تان می خورد.

همین الان بخونید! جاهای دیدنی رامسر

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران در تابستان

زیباترین جلوه دربند در تابستان ظهور می کند. با گرم شدن هوا و آب شدن برف های ارتفاعات، شاهد روان آبها و حتی آبشار های جالی هستیم که شب دربند را می پیمایند تا به پایین برسند. فقط مواظب هم باشید و دستان همدیگر را محکم بگیر تا لیز نخورید چرا زمین خوردن در سنگفرش های دربند درد زیادی دارد.

لواشک ها و آلوچه ها در کناز آب زرشک ترش و رنگین هوش از سر شما خواهند برد و براغ دهانتان همانند روان آب های دربند جاری میشود. دربند یی از خوشمزه ترین نقاط دیدنی تهران در تابستان است.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

جاهای دیدنی تهران در پاییز، تهران در پاییز به یک کتاب شعر با مضامین عاشقانه تبدیل میشود که برای لمس هر صفحه آن، انسانهای بسیاری از هزاران کیلومتر دورتر به پایتخت پانصد ساله ایران زمین سفر می کنند. دیدن رنگ زرد و نارنجی بر در و دیوار، بوی نم خاکِ باران خورده دیوار کاهگلی در کوچه پس کوچه های تجریش.

جاهای دیدنی تهران در پاییز و صدای خش خش برگ های درختان خیابان ولیعصر که زیر پا خرد می شوند. این صدای خش خش فریاد برگ هایی است داد میکِشند: پاییز آمده.

جاهای دیدنی تهران در پاییز با همه جای جهان تفاوت دارد، آسمان همه جا یک رنگ است ولی در پایتخت رنگ و بوی دیگری دارد. اینجا قشنگترین پاییز دنیا را دارد، اینجا کوچه باغ درکه دارد، اینجا به تعداد هر خیابان یک بوستان دارد، اینجا همه چیز دارد. من نام فصل سوم از کتاب تهران را میگذارم “برگریزان در بهشت”

پایتخت کشور عزیزمان در فصل پاییز جاذبه های فراوانی دارد. عوامل نوستالژیک تهران در پاییز برای هر انسانی در آن یافت می شود. مگر کسی را میتوان پیدا کرد با بوی کاهگل باران زده ده ونک مست نشود؟

عاشقی هست که از لذت گرفتن دستان معشوقه اش و قدم زدن لای شاخ و برگ ریخته شده بر زمین باغ فردوس چشم پوشی کند؟

اگر قصد سفر به یگانه کلان شهر ایران را دارید، با ما همراه شوید تا جاهای دیدنی تهران در پاییز را با شما در میان بگذاریم.

بهترین جاهای دیدنی تهران در پاییز

درکه؛ بهترین اتراق گاه تهران در پاییز

درکه از قدیمی ترین محلات و تفرجگاه های تهران به شمار می آید. این مکان به دلیل داشتن بافت روستایی و البته کوهستانی و مرتفع، پوشش گیاهی بی نظیری دارد.

درکه تهران در پاییز، با داشتن این حجم از درخت و گیاه که رنگ و روی شان نارنجی و زرد شده است، مثل یک دفتر نقاشی می ماند که خداوند متعال آن را رنگ آمیزی کرده است. این تفریحگاه کهن و قدیمی تهران در فصل پاییز سالانه پذیرای همه مردم تهران و حتی شهرستان های اطراف می باشد.

آبشار های بی مثال درکه که از قله کلکچال، آبی شفاف و خنک را به درون خود جاری می سازد از چشم نوازترین تصاویر این منطقه بکر و دست نخورده تهران در پاییز می باشد.

لذت عکس گرفتن در کنار ین آبشار مخصوصا در مسیر قله دوشاخ، نعمتی است که نصیب هر شهری نمی شود. میل کردن صبحانه آن هم در درکه فرصتی است که برای یکبار هم شده آن را حتما تجربه کنید.

مکان های دیدنی تهران در پاییز

دسترسی به این مکان بسیار آسان است. کافیست خود را به میدان تجریش برسانید تا رانندگان تاکسی شما را در کسری از دقیقه به درکه برسانند.

پارک زیبای جمشیدیه

اگر به هر دلیلی به تجریش رفتید، حتما با سواری یا تاکسی به پارک جمشیدیه تهران سر بزنید. این پارک منحصر بفرد تهران در پاییز به یکی از مقاصدی تبدیل می شود که بیشتر فضای استوری های اینستاگرام را به خود اختصاص میدهد. فقط باید از نزدیک این مکان را ببینید تا متوجه زیبایی اش بشوید.

پارک جمشیدیه با مساحت بیش از ۱۰ هکتار از چهار طرف به جاذبه های گردشگری تهران در پاییز ختم میشود.

از جنوب به پارک دولو و از شمال به ارتفاعات کلکچال. اما چرا به این بوستان لقب پارک سنگی داده اند این است که این بوستان سراسر با سنگ های کوه ساخته شده است. پله های سنگی، آبنما های سنگی و آلاچیق های چوبی فضایی رمانتیک را خلق نموده اند.

پارک ملت و جلوه تهران در پاییز

چکیده زیبایی های تهران در فصل پاییز بدون اغراق در بوستان ملت می باشد. اگر نمی دانستم که این پارک ۵۰ سال قبل ساخته شده، میگفتم شعرا و نویسنده های رمان های ماندگار؛ تعاریف زیبای خود از پاییز را بعد گشت و گذار در پارک شاهنشاهی سابق (ملت فعلی) نوشه اند.

جلوه بوستان ملت تهران در پاییز به قدری روح نواز است که هنرمندان پارک دانشجو را رها کرده و به اینجا برای تماشای فصل برگریزان می آیند.

اگر در کنار دریاچه بوستان ملت تهران در پاییز هوس یک نوشیدنی داغ و یا غذای گرم و دلنشین را کردید، می توانید به رستوران مستقر در آنجا بروید. صرف غذا با چشم انداز بی نظیر دریاچه که برگ های خشک روی آن شناور هستند لذت تکرار نشدنی را برای شما خلق خواهد کرد.

طبق یک نظرسنجی که توسط شهرداری تهران انجام شد، بالاترین رای مردم تهران به جهت تفرجگاه در طول سال به بوستان ملت تعلق گرفت

مناطق دیدنی تهران در پاییز

نمایشگاه پاییزه گل و گیاه تهران؛ باز شدن گلها در فصل خزان

پاییز را خزان بودنش معروف است. زمانی که گیاهان و گل ها به خواب می روند تا بهار را شاداب تر غنچه باز کنند اما در پایتخت قوانین طبیعت زیاد معنا ندارد. یکی از ویژگی های منحصر بفرد تهران در پاییز، برگزاری نمایشگاه گل و گیاه و تجهیزات پارکی می باشد. جایی دیدنی برای علاقمندان به عطر گل های بهاری.

هر ساله با شروع فصل پاییز، شهرداری تهران با کمک بخش خصوصی و صاحبان گلخانه های اطراف تهران اقدام به برپا کردن نمایشگاه گل و گیاه در بوستان گفت و گو می نماید.

در این نمایشگاه بیش از هزار گونه گیاهی در تیره گلداران توسط صد ها غرفه دار به نمایش و براش فروش به نمایش در می آید. بوستان گفت و گوی تهران در پاییز مملو از تهران نشینان و شهرستانی هایی میشود که ماه ها منتظر مانده اند تا گیاهی که هیچ کجای ایران نمی توان آن را یافت؛ در این نمایشگاه خریداری کنند.

روزهای پایانی آذر؛ تهران در پاییز و بوی خوش هندوانه

از اواسط آذر ماه و دو هفته مانده به شب یلدا، تهران بیش از همه جای ایران رنگ و بوی جشن و پایکوبی به خود می گیرد. در هر کوی و برزن تهران که پا می گذارید، جنب و جوش حرارت مردم جان دوباره ای به گیاهان افسرده و برگ ریخته می دهد. هندوانه فروشی که قرمزی بارش را به رخ پاییز طبیعت کُش نشان می دهند.

بازار هایی که تا خرخره پر از پدران آجیل به دست است. تنبک زنان در مترو و آوازه خوان های درون اتوبوس، تئاتر رایگان ننه سرما و غیره… به نوبه خود از جاذبه های گردشگری تهران در پاییز محسوب می شوند.

اماکن دیدنی تهران در پاییز

اقدامات شهرداری تهران در پاییز برای زیباسازی شهر

هر ساله شهرداری تهران با اقدامات ویژه از جمله نصب مجسمه ها و نقاشی هایی با مضمون پاییز و یلدا و …. سعی در ایجاد نشاط در این فصل شاعرانه دارد. همچنین تجهیز وسایل نقلیه عمومی سطح شهر تهران در پاییز به سیستم های گرمایشی مدرن، محیطی گرم را برای مسافرین تهرانگرد در عبور و مرور فراهم می سازد.

همین الان بخونید! جاهای دیدنی تهران برای عکاسی

البته ترافیک این فصل از سال کمی حوصله بر است که به همین منظور می توانید با مترو در عرض نیم ساعت از یک سوی کلان شهر به سوی دیگر آن بروید.

جاهای دیدنی تهران در زمستان

فصل زمستان تهران کجا بریم

جاهای دیدنی تهران در زمستان موضوع داغی است که در فصل سرد زمستان افراد به دنبال آن هستند. بسیاری از افراد به محض دیدن دانه های سفید همچون مروارید برف در آسمان، پتو را روی خود کشیده و چشم و روح خویش را از لمس زیبایی های این فصل محروم می سازند.

اما جاهای دیدنی تهران در زمستان هر انسانی را وسوسه می کند تا چکمه ها را به پا کرده و خود را در آغوش عروسِ سفیدپوش زمستان بیاندازد.

جاهای دیدنی تهران در زمستان را باید از نزدیک ببینید، به لطف قله های شمالی خود، از پیست های برفی بکر و دست نخورده ای برخوردار است. شمشک، دیزین و توچال پذیرای سیل عظیم مردم تهران در زمستان برای تفریح می باشند.

جاهای دیدنی تهران در زمستان و بوستان های تهران در زمستان هم سراسر می شود پاتوق خانواده ها و زوج هایی که که به سرو کله یکدیگر برف میکوبند.

بهترین جاهای دیدنی تهران در زمستان با توریست ایرانی

تهران در زمستان را شهر آدم برفی ها هم می توان نامید. زمانی که برف سنگین بر سر شهر تهران در زمستان فرو میریزد، در هر پارک و خیابان و حتی پشت بام ها پُر میشود از آدم برفی های کوچک و بزرگ.

دریاچه های یخ زده از جالب ترین سوژه های تهران ی ها به جهت بازی و تفریح می باشد.

فرصت کم نظیری که در طول سال فقط یک الی دوبار بیشتر رخ دست نخواهد داد. قصد داریم تا چند مورد ویژه از جاهای دیدنی تهران در زمستان را به شما عزیزان معرفی کرده تا در کنار خانواده از این فصل دلنشین لذت ببرید.

مکان های دیدنی اطراف تهران در زمستان

شمشک ؛ منطقه بی نظیر تهران در زمستان

شمشک بدون شک مدینه فاضله اسکی بازان می باشد. شاید به جرات بتوان گفت مهمترین جاهای دیدنی تهران در زمستان همین منطقه بکر و زیبا می باشد.

شمشک دیدنی های بسیاری از جمله امامزاده اسماعیل و امامزاده محمد دارد اما صحبت امروز ما دیدنی های مناسب زمستان است. درست حدس زدید، همان دو پیست اسکی معروف را میگویم.

شمشکِ تهران در زمستان پذیرای هزاران گردشگر خارجی و ده ها هزار گردشگر داخلی میشود. این توریست ها که عمدتا یا اسکی باز حرفه ای هستند و یا علاقمند به مناطق پر برف؛

هر ساله با شروع فصل زمستان خود را به این زیبای کوه های شمالی تهران میرسانند.

پیست بین المللی شمشک که از شهرت بالای جهانی هم برخوردار است، به همراه پیست بین المللی دربندسر میزبان قدم های مسافرین خوش ذوق هستند.

پیست بین المللی شمشک، دومین پیست اسکی بزرگ ایران می باشد که دارای امکانات رفاهی بسیاری جهت جذب مسافر و توریست های خارجی و داخلی است.

دو هتل شیک و رستوران های فوق العاده ، و تله سیژ این مجموعه که چشم اندازی زیبا را از سفیدی زمستان به شما نشان خواهد داد. از امکانات مخصوص اسکی هم میتوان به بالابر های بشقابی و چکشی ایمن اشاره نمود.

مناطق تفریحی تهران در فصل زمستان

و اما پیست بین المللی دربندسر، دومین پیست اسکی جهانی منطقه شمشک است که امکانات آن بسیار مدرن و اَمن می باشد.

تله کابین ۱۲ نفره، دستگاه برف ساز، تله سیژ های ۴ نفره فرانسوی و وسایل کمکی اسکی کردن مبتدیان تنها گوشه ای از این تجهیزات می باشد.

این مرکز حتی مدرسه ای جهت آموزش اسکی در سطوح مختلف دارد. پیست اسکی دربندسرِ تهران در زمستان مملو از دختران و پسران پرشور و هیجان می شود.

باغ فردوس تهران در زمستان؛ زیباتر از همیشه

حتما پیش خود میپرسید چرا یک باغ در لیست اماکن گردشگری تهران در زمستان قرار گرفته؟. باغ فردوس بر خلاف دیگر باغات تهران، در زمستان زیبایی منحصر بفردی از خود نشان میدهد. این بوستان واقع در تجریش که موزه سینمای ایران در آن واقع شده، قدمتی ۱۵۰ ساله دارد.

هنگامی که برف روی شیروانی و پیکره کاخ باغ فردوس می نشیند، صحنه ای ایده آل جهت ثبت تصاویر و خلق آثار و عکس های هنری زیبا را برای هنردوستان مهیا میسازد. این مکانِ تاریخیِ تهران در زمستان برای کودکان بسیار خاطره ساز خواهد شد.

توچال؛ سردترین نقطه تهران در زمستان

دمای هوای ارتفاعات گردشگر پسند توچال در زمستان به اندازه ای سرد میشود که به اصطلاح آن را استخوان خُردکن میگویند. در پیست اسکی توچال دیگر نیازی به دستگاه برف ساز نمی باشد چرا که برف تا خرخره بر روی آن جا خوش کرده است.

این خبری مسرت بخش برای عاشقان ورزش اسکی است و آنها را به وجد می آورد. البته نام توچال هر زمان که بوده میشود، کلمه تله کابین اولین چیزی است که به ذهن خطور می نماید.

تله کابین توچال که از جاذبه های تفریحی تهران در زمستان می باشد، یکی از بلندترین خطوط به هم پیوسته تله کابین جهان است.

گردشگران با سرعتی معادل چهار متر بر ثانیه معلق در هوا حرکت می کنند که هیجان وصف ناپذیر را در برگ خاطرات زمستان رقم خواهد زد.

البته در کنار این حجم از شور و نشاط کمی هم استرس بر شما غالب خواهد شد چرا که تجریش و کل ساختمان های تهران را به اندازه یک نقطه خواهید دید.

پیست اسکی توچال تهران در زمستان، مورد هجوم تهرانی ها قرار میگیرد علی الخصوص در بهمن ماه. در این زمن ارتفاع برف بسیار زیاد بوده و پیست را بیش از پیش مهیای ورزش ها و تفریحات زمستان می نماید. در ایستگاه هفتم تله کابین هم هتل توچال پذیرای مسافرین عزیز است.

این هتل با نمای چوبی و زیبایش مرتفع ترین مهمان پذیر دنیا به لحاظ ارتفاع از سطح دریاست. هتل دارای تجهیزات سرگرم کننده و لابی شیک و فضایی دلنشین است که تجربه شیرینی را اوج سرما بری شما به ارمغان خواهد آورد.

بهترین جاهای دیدنی تهران در شب زمستان

پارک جنگلی لویزان، لذت بی نظیر برف بازی

چشم انداز پارک جنگلی لویزانِ تهران در زمستان بی شباهت به جنگل های زمستانی کشور های حوزه اسکاندیناوی نیست.

این منطقه انباشه از دار و درخت در هنگامی برف بر روی آن جا خوش می کند، محل برف بازی بیشتر خانواده های تهرانی می باشد. هر اندازه که لویزانِ پر درخت در بهار و تابستان زیباست، دوچندان در زمستان زیباتر می شود.

زیبایی های خود پارک جنگلی لویزان تهران در زمستان یک طرف، باغ پرندگان هم که در این بوستان جنگلی احداث شده؛ زیبایی زمستان را در این منطقه دو چندان کرده است.

زمانی که برف درختان این پارک را در آغوش میگیرد، در گوشه ای دیگر انواع پرندگان رنگی در سطح برف سفید، تابلوی نقاشی خداوندی را ترسیم می کند که چشم هر انسانی را به خود خیره می نماید.

در انتها یادآور می شوم که اگر قصد دیدن جاهای دیدنی تهران در زمستان را دارید، با البسه و وسایل مناسب ورزش های زمستانی به سراغ این تفریحات بروید تا شیرینی تهرانگردی در زمستان را با طعم آرامش آمیخته سازید.

این پنج موارد فوق برای شما زمستانی بیش از پیش خاطره انگیزی را رقم خواهد زد. پس درنگ نکنید و زمستان به تهران بیایید تا در کنار مردم مهمان دوست تهرانی، زیبایی های فصل چهارم از کتاب خلقت خدا را با یکدیگر ورق بزنید و لذتش را با هم تقسیم نمایید.


6 views0 comments

Recent Posts

See All

معرفی جاهای دیدنی مازندران با عکس

معرفی مکان های بکر استان مازندران با تصویر جاهای دیدنی مازندران برای مسافرت کجاست؟ وب سایت توریست ایرانی با انجام تحقیق در مورد جاهای دیدنی مازندران و جاذبه های طبیعت گردی مازندران، زیباترین مکان های

bottom of page