top of page
Search
  • Writer's picturegholam ali

معرفی جاهای دیدنی مازندران با عکس

معرفی مکان های بکر استان مازندران با تصویر

جاهای دیدنی مازندران برای مسافرت کجاست؟ وب سایت توریست ایرانی با انجام تحقیق در مورد جاهای دیدنی مازندران و جاذبه های طبیعت گردی مازندران، زیباترین مکان های دیدنی شمال ایران را به شما عزیزان معرفی کرده و می توانید مکان های بکر استان مازندران با تصویر مشاهده کنید و لذت ببرید.

مازندران، این خطه ی سرسبز و روح افزا از شمال ایران،‌ تکه ای رویایی از عالم افسانه ها بر روی زمین است. هر که پا در این خطه نهاده با روحی تازه و وجودی با طراوت به دیار خود باز گشته است

بهترین جاهای دیدنی مازندران وجاذبه های طبیعی خود توانسته سالیانه بالغ بر دوازده میلیون گردشگر داخلی و ده ها هزار توریست خارجی را به آغوش خود پذیرا باشد.

مکان های گردشگری استان مازندران در زمستان را دیده اید؟! اگر تا کنون به مازندران سفر نکرده و یا قصد سفر را دارید،‌ حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. خواندن درباره ی مازندران هم خالی از لطف نیست.

مناطق دیدنی استان مازندران کجاست؟ بهترین جاهای دیدنی شمال برای مسافرت تفریح کجاست؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال ها را بدانید پس حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

جاذبه های طبیعت گردی مازندران

جاهای دیدنی مازندران در تابستان

استان مازندران تنها استانی در ایران می باشد که از طریق سه محور هراز، کندوان و سوادکوه با قسمت های مرکزی کشور ارتباط دارد. همچنین وجود سه فرودگاه دشت ناز ساری، نوشهر و رامسر از جمله راه های هوایی این استان بوده که از راه های ارتباطی با دیگر مناطق کشور محسوب می شود.

همینطور یکی از شعبه های اصلی راه آهن سراسری ایران نیز از این استان می گذرد که راه آهن شمال و یا راه آهن مازندران نامیده می شود. مازندران، این خطه ی سرسبز و روح افزا از شمال ایران،‌ تکه ای رویایی از عالم افسانه ها بر روی زمین است.

هر که پا در این خطه نهاده با روحی تازه و وجودی با طراوت به دیار خود باز گشته است. این استان از ایران عزیز با توجه به جاذبه های طبیعی و مناطق دیدنی خود توانسته سالیانه بالغ بر دوازده میلیون گردشگر داخلی و ده ها هزار توریست خارجی را به آغوش خود پذیرا باشد.

در توصیف و معرفی جاذبه های گردشگری مازندران زبان قاصر است و واژه خجل. اندیشه عاجز است و خیال خاموش. چراکه صحبت کردن درباره ی این دیار رویایی در این چند صفحه نمی گنجد. در ادامه سعی شده است تا به معرفی چند قسمت از جاذبه های طبیعت گردی مازندران پرداخته شود.

منطقه باداب سورت مازندران

درست در قسمت شمال شرقی استان زیبا و سرسبز مازندران، در نزدیکی شهر ساری، گویی دخت پریواری از دیار افسانه ها، با رد پاهای نورانی خود پله هایی از جنس نور را ساخته است. پله هایی به نام بادام سورت … .

به راستی این مکان دست کمی از سرزمین رویا ها ندارد. کافی است جرعه ای از آب آن بنوشید تا ببینید مزه ی آن گاه شور است و گاه شیرین. تصویر خود در آب نظاره کنید تا ببینید رنگ آن گاه سفید است و گاه اخرایی زیبا،‌ و حتی گاهی نیز سیاه دیده می شود.

روستاهای زیبای مازندران

روستای لاویج مازندران

روستای لاویج از جمله توابع یکی از شهرستان های مهم مازندران به نام نور می باشد. این روستا تعداد کثیری از جاذبه های گردشگری مازندران را به تنهایی در دل خود جای داده است. از جمله ی این جاذبه ها می توان به:

آب‌گرم لاویجآبشار حرام اوکلیسای آنتوان مقدسخانه ی نیما یوشیج عزیز  اشاره نمود.همین الان بخونید! جاهای دیدنی اصفهان

با توجه به آب و هوا و اقلیم لاویج زنبور داری و تهیه ی عسل طبیعی و خوش طعم از جمله کسب و کار های مهم مردم این روستا محسوب می شود. گردشگران می توانند در کنار لذت بردن از جاذبه های دیدنی این روستا با شیرینی عسل های خالص و طبیعی آن نیز کام خود را شیرین کنند.

زیباترین جای شمال کجاست

دریاچه چورت مازندران

دریاچه ی چرت یکی از مناطق دیدنی استان مازنداران است که بازدید از آن به افراد عاشق آب و هوای معتدل و طبیعت بکر به شدت توصیه می شود.

این دریاچه از گذشته به عنوان خواهر خوانده‌ی دریای خزر شناخته می شده است. موقعیت جغرافیایی این دریاچه در ۳۵۰ کیلومتری تهران و در دل جنگل‌های بکر روستای چورت می باشد. این روستا در بخش چهار دانگه ی شهرستان ساری واقع شده است.  

جنگل دالخانی مازندران

از جمله جاذبه های گردشگری مازندران زیبا و خوش آب هوا جنگل دالخانی می باشد. این جنگل در روستایی با نام دالخانی واقع شده و سالانه گردشگران و مسافران بسیاری را به دامان بکر و دل انگیز خود می پذیرد. جنگل های دالخانی پیشنهادی ویژه برای کوهوردان و طبیعت گردان به شمار می رود.

بارش همیشگی مه های غلیظ که گویی آسمان مازندران را در آغوش زمین قرار داده است، جنگل های افسانه ای با درختان انبوه و سر به فلک کشیده باعث شده تا لقب دالان بهشت نصیب این خطه ی رویایی شود.

به وسیله ی دو مسیر نیز می توان به جنگل دالخانی سفر کرد:

جاده‌ی کتالم به هریس که به نام جاده‌ی میرزا کوچک‌خان نیز شناخته می شود خروجی شهر رامسرکه پس از طی کردن  نیز ۷ کیلومتر ازجاده‌ی آسفالته‌ی رامسر به تنکابن پیمودن مسافتی حدود ۲۳ کیلومتر، مس توان قدم در جنگل افسانه‌ای و رویایی دالخالی نهاد

خب… تا این جا با چند مورد از جاذبه های گردشگری استان مازندران آشنا شدیم. حتما تا همین جا بسیاری از افراد دل هایشان هوای مازندران را کرده و یا برنامه ی سفر خود را به این استان در روز های آینده چیده اند.

بسیار عالی… اما این آخر راه نیست و هنوز هم تعدادی زیادی از جاذبه های دیدنی مازندران از قلم افتاده است. اگر تا اینجا از هم سفری با ما در سفر به دیار سر سبز مازندران لذت برده اید، پس در ادامه نیز همراه باشید

جاهای دیدنی مازندران در تابستان

دریاچه سد لار مازندران

درست در فاصله ی سیزده کیلومتری از شهر پلور،‌ یکی از زیبا ترین و خیره کننده ترین هنرنمایی های طبیعت قرار گرفته است. بله این اثر هنرمندانه از طبیعت جایی جز دریاچه سد لار نیست.

وجود چشمه سار های جوشان و طبیعی در این منطقه، تنوع بسیار دیدنی از گونه های مختلف گیاهی و جانوری از جمله کبک و فلامینگو، چشم نوازی پلنگ و بز های کوهی لار، منطقه ای بدون هیچ کم و کاست و همه چیز تمام از جلوه های خالق هستی ساخته است.

پارک ملی لار به دو قسمت تقسیم شده است که بخشی از آن در شهرستان آمل استان مازندران و قسمتی نیز  در بخش لواسانات شهرستان شمیران استان تهران واقع شده است.

همین الان بخونید! جاهای دیدنی تهران برای عکاسی

روستای جواهرده مازندران

این روستا به راستی همچون جواهری درخشان در دل نواحی شمال ایران می باشد. جواهری که درخشش طلاییش درمیان جنگل های انبوه و سرسبز همچون نشان انگشتری می درخشد. این روستا سالانه گردشگران زیادی را به آغوش خود می پذیرد.

جواهرده در حد فاصل ۲۶ کلیلومتری رامسر قرار داشته و به واسطه ی آب و هوای مطبوع در بهار و تابستان و ‌چشم انداز های بکر و زیبایش در میان تمامی اهالی این شهر و مسافران نامی شده است. اگر بگوییم جواهرده از جمله جذاب‌ترین مناطق گردشگری ایران و شاهکاری از مخلوقات خداوند است سخن به گزافه نگفته ایم.

در این میان می توان به مسجد آدینه در این روستا اشاره کرد که با قدمتی نزدیک به هفت قرن و وجود گور های گبری در آن اشاره کرد.

بهترین جای شمال برای مسافرت و تفریح

جنگل‌های دوهزار مازندران

جنگل دو هزار از جمله زیبا ترین و چشم نواز ترین مکان های بکر استان مازندران می باشد که در شهرستان تنکابن قرار گرفته است. به جرات می توان گفت منطقه ی چالدره در این جنگل، تکه ای از بهشت بر روی زمین است. با قدم گذاشتن در این ناحیه عقل و هوش از سر رفته و چشم غرق تماشای سبزی خلقت می گردد.

آبشار آب پری مازندران

آبشار آب پری که با نام آبشار آب رویان نیز شناخته می شود،‌ در حد فاصل ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان نور مازندران قرار گرفته است. نام این آبشار از افسانه های دور دست گرفته شده است و به راستی زیبایی های بی نظیر این آبشار دست کمی از سرزمین رویا و افسانه ها ندارد.

البته لازم به ذکر است که این پدیده ی طبیعی شباهت زیادی به آبشار نداشته و شگفتی های افسانه وار و نزدیکی به زادگاه نیما یوشیج عزیز آن را به یکی از مکان های بکر استان مازندران تبدیل کرده است. به طور کلی این ناحیه در شمال کشورمان به حدی زیبایی و جذابیت را در قطره قطره های آب روان جای داده است که ارزش یک بار سفر کردن و دیدن را دارد.

جاهای دیدنی مازندران در پاییز

پل وَرسک مازندران

پل ورسک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پل‌های راه‌آهن شناخته می شود که نام آن در کتاب رکورد های گینس نیز به ثبت رسیده است و به یکی از اماکن دیدنی مازنداران بدل گشته است.  این پل به دلیل نزدیکی به یکی از روستاهای زیبای شهرستان سوادکوه ورسک نام گرفته است.

همچنین نظرات مهندسین و کارشناسان نیز حاکی از آن است که این پل از جمله مهم‌ترین و ارزشمند ترین آثار فنی و مهندسی راه‌آهن در شمال کشور می‌ باشد.

دشت دریاسر مازندران

دشت دریاسر که به نام دشت اردیبهشت ایران نیز شناخته می شود، ‌به راستی که مانند نامش جلوه ای از بهشت در خاک ایران زمین می باشد.

با قدم گذاشتن در این دشت زیبا دیگر نمی توان چشم از زیبایی های آن برداشت و دیدگان بی اختیار محو در تماشای بابونه های زرد رنگ این دشت می شوند. عطر گل بوته های آن در بهاران آدمی را سرمست کرده به گونه ای که عطر عشق در مشام جاری شده است.

دشت دریا سر علاوه بر اینکه یکی از مکان های بکر استان مازندران محسوب می شود، به عنوان یک مرز نیز رخ نمایی می کند.

همین الان بخونید! برای تفریح کجای تهران بریم

این مرز سرسبز با جنگل های انبوه و درختان سر به فلک کشیده اش، سبزی شمال ایران را از سفیدی برف کوهساران الموت جدا کرده به عنوان یک نقطه ی اتصال میان این دو منطقه عمل می کند.

تحقیق در مورد جاهای دیدنی مازندران

فیلبند مازندران

فیلبند بخشی از مناطق ییلاقی ایران می باشد که دارای ارتفاعی ۲۷۰۰ متری از سطح دریا است. این ارتفاع باعث شده تا این دیار را سرزمین ابر ها و همینطور بام شرقی مازندران بنامند.

این ییلاق در گذشته مکانی بوده است که برای رهایی از گرمای جان فرسای تابستان به آن منطقه رهسپار می شده اند و امروزه نیز به یکی از جاذبه های طبیعت گردی مازندران تبدیل شده است.

جاهای دیدنی مازندران در بهار

تله کابینی به پهنای آبی بی کران آسمان استان مازندران

یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر که ارزش یک بار تجربه کردن را دارد، تله کابین آن می باشد. این تله کابین بزرگ ترین تله کابین ایران بوده و در ۵ کیلو متری رامسر مازندران قرار دارد. فاصله این منطقه تفریحی با چابکسر گیلان بسیار کم می باشد.

این تله کابین بیش از ۲ کیلومتر طول داشته و ۴۰ کابین را شامل می شود . به دلیل گذر از ارتفاعات جنگلی و سواحل چشم نواز دریا به منطقه ای خاص و منحصر به فرد در خاور میانه تبدیل شده است.

از امکانات ارائه شده در این مکان گردشگری می‌توان به واحدهای پذیرایی و مکان‌های تفریحی و گردشگری اشاره کرد که مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است. نام رسمی این تله کابین مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز می باشد که در دو بخش فعالیت می کند.

بخش اول که در قسمت پایینی کوه در مجاورت آرامش ساحل قرار داشته و شامل امکانات تفریحی همچون  شهر بازی، پینت بال، پیست کارتینگ، باگی، کلوپ دریایی، ایستگاه تله‌کابین، اسکی روی آب، قایق‌سواری، مراکز تجاری، صنایع دستی، رستوران و … می باشد.بخش دوم نیز مکانی بسیار دیدنی است که به شکل کلبه‌های لوکس جنگلی و سوئیت‌های وی آی پی (VIP)برای مسافران و گردشگران ساخته شده است. این بخش قسمت های مختلف تفریحی و گردشگری از جمله مسیر پیاده‌روی جنگلی، سالن بازی، رستوران، بام رامسر و … را در دل سرسبز خود جای داده است.

جمع بندی

تا اینجا دانستیم که مازندران یکی از استان های بسیار جذاب و دیدنی کشورمان است. در وصف زیبایی های این خطه از ایران زمین هر چه بگوییم کم گفته ایم. حتما لازم است یک بار هم که شده از نزدیک به این استان زیبا و خوش آب و هوا سفری داشته باشید.

آن چه در این مطلب بیان شد تنها گوشه ای از جاذبه ها و اماکن گردشگری استان مازندران می باشد. گوشه گوشه ی این استان و تمامی روستا ها و شهرستان هایش سرشار از جذابیت ها و زیبایی های چشم نواز است.

همچنین تمامی مناطق این استان امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی را برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است تا بتوانند روزهایی را با لذت و بهره بردن از طبیعت زیبا در این ناحیه بیاسایند.

از جمله هتل های معروف در شهرستان های استان مازندران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

هتل آزادی خزر هایت سابق چالوسهتل بام سبز رامسرهتل بزرگ رامسرهتل چالدره تنکابنو …


منبع جاهای دیدنی مازندران : https://bestcityiran.com/attractions-mazandaran/



4 views0 comments
bottom of page